Regionalna Izba Obrachunkowa  w Łodzi informuje, iż od dnia 1 czerwca 2016 r. uruchomiona została możliwość przekazywania do nadzoru Izby aktów prawnych także w formie elektronicznej.
Tym samym rozpoczęliśmy drugi  etap pilotażowego wdrożenia na terenie woj. łódzkiego projektu e-Nadzór, w ramach którego zapraszamy wszystkie jednostki samorządu terytorialnego. 
W pierwszym etapie 46 wybranych jednostek samorządu terytorialnego korzystając z edytora aktów prawnych oraz modułu komunikacyjnego umożliwiającego wysyłkę aktów prawnych do publikacji w Dzienniku Urzędowym Woj. Łódzkiego otrzymało możliwość przekazywania tą samą drogą aktów prawnych do nadzoru Izby. 
Przekazano nam tą drogą 460 uchwał i zarządzeń. 


W ramach drugiego etapu pilotażu uprzejmie prosimy Państwa o zachowanie następujących zasad:

  1. Regionalnej Izbie Obrachunkowej należy przekazywać w formie elektronicznej poprzez dedykowany do tego celu Moduł Komunikacyjny
    • akty prawne podlegające nadzorowi Izby, 
      • za wyjątkiem uchwał i zarządzeń, o których mowa w art. 230 ustawy o finansach publicznych (tj. dot. WPF)
    • wraz z wersją elektroniczną, należy przekazywać akty także w formie papierowej, w sposób analogiczny jak dotychczas,
  2. Regionalnej Izbie Obrachunkowej nie należy przekazywać w ramach aktów podlegających nadzorowi Wojewody 
Zgodnie z art. 230b pkt. 2 ustawy o finansach publicznych systemem właściwym do przekazywania przez jednostkę samorządu terytorialnego regionalnej izbie obrachunkowej:
projektów uchwał, o których mowa w art. 230 ust. 2,
- uchwał i zarządzeń w sprawie wieloletniej prognozy finansowej,
jest wyłącznie system BeSTi@.
 

 

 


Zaproponowane rozwiązanie bazuje na wykorzystywanych już przez Państwa narzędziach informatycznych, w związku z czym nie pociąga za sobą żadnych dodatkowych kosztów po stronie jednostek samorządu terytorialnego.


Realizację przedmiotowego projektu uzasadniają ugruntowane już obecnie zmiany, które nastąpiły w ostatnich latach w sposobie realizacji niektórych zadań przez podmioty publiczne, a w szczególności postępujące procesy informatyzacji oraz cyfryzacji.

 


Jednym z elementów projektu jest udostępnienie nadzorowanym jednostkom samorządu terytorialnego możliwości przekazywania do nadzoru uchwał i zarządzeń w formie dokumentu elektronicznego spełniającego wymagania analogiczne do tych, jakie są stawiane aktom prawnym kierowanym do publikacji w Wojewódzkim Dzienniku Urzędowym.
Głównym celem  projektu jest uproszczenie sposobu przekazywania uchwał i zarządzeń do nadzoru Izby poprzez wykorzystanie doświadczeń, mechanizmów i narzędzi stosowanych przez Państwa już od 2012 r. przy kierowaniu aktów prawnych do publikacji w Wojewódzkim Dzienniku Urzędowym.

 


Docelowo  - wychodząc naprzeciw zgłaszanym przez jednostki samorządu terytorialnego prośbom - intencją Izby jest także sukcesywne zwiększenie udziału dokumentów elektronicznych w dokumentach przekazywanych między jednostkami samorządu terytorialnego, a Izbą.

 


W naszej ocenie wdrożenie  projektu powinno m.in. skrócić czas uzyskania niezbędnych Państwu opinii m.in. dot. możliwości spłaty kredytu, pożyczki lub wykupu obligacji.


Doświadczenia z dokumentami przedkładanymi Izbie wyłącznie w formie elektronicznej (sprawozdawczość budżetowa oraz wieloletnie prognozy finansowe) pozwalają zakładać, że wdrożenie nowego projektu, podobnie jak wcześniej wymienione, przyczyni się do usprawnienia działalności nie tylko Izby, ale także kierowanych przez Państwa jednostek.


Kolejne informacje, w tym instrukcje wysyłki aktów do nadzoru Izby modułem komunikacyjnym znajdziecie Państwo w naszym serwisie w bloku "Projekt e-Nadzór"

Copyright © 2024 Regionalna Izba Obrachunkowa w Łodzi.

Realizacja strony w oparciu o CMS Joomla: StudioAlfa.pl