Tytuł projektu: Dostosowanie budynku przy ulicy Ogrodowej 28D w Łodzi na potrzeby Regionalnej Izby Obrachunkowej w Łodzi
Cel projektu: Wprowadzenie funkcji społecznej i gospodarczej na terenie zdegradowanym Miasta Łodzi poprzez kompleksowe przedsięwzięcie infrastrukturalne budynku przy ulicy Ogrodowej 28 D w Łodzi z przeznaczeniem na siedzibę i działalność szkoleniową Regionalnej Izby Obrachunkowej w Łodzi
Skutki projektu:
Realizacja przedmiotowego projektu będzie prowadzić do osiągnięcia długotrwałych i wymiernych korzyści społeczno-gospodarczych i zapewni wysoki stopień oddziaływania projektu w odniesieniu do poniższych korzyści:
Beneficjent: Regionalna Izba Obrachunkowa w Łodzi
Wartość projektu: 14 545 038,98 zł
Wartość dofinansowania: 9 005 871,39 zł
Prezentacja z wykonania projektu dostępna jest tutaj »
Zadanie p.n. "Termomodernizacja budynku biurowego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Łodzi" Wartość zadania ogółem: 5 270 059,11 PLN Zadanie dofinansowane przez: Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi w formie dotacji w wysokości 2 108 023 PLN www.zainwestujwekologie.pl
Szanowni Państwo
Regionalna Izba Obrachunkowa w Łodzi informuje, iż od dnia 1 czerwca br. uruchomiona została możliwość przekazywania do nadzoru Izby aktów prawnych także w formie elektronicznej.
Tym samym rozpoczęliśmy drugi etap pilotażowego wdrożenia na terenie woj. łódzkiego projektu e-Nadzór, w ramach którego zapraszamy wszystkie jednostki samorządu terytorialnego.
W pierwszym etapie 46 wybranych jednostek samorządu terytorialnego korzystając z edytora aktów prawnych oraz modułu komunikacyjnego umożliwiającego wysyłkę aktów prawnych do publikacji w Dzienniku Urzędowym Woj. Łódzkiego otrzymało możliwość przekazywania tą samą drogą aktów prawnych do nadzoru Izby.
Przekazano nam tą drogą 460 uchwał i zarządzeń.
W ramach drugiego etapu pilotażu uprzejmie prosimy Państwa o zachowanie następujących zasad:
Zgodnie z art. 230b pkt. 2 ustawy o finansach publicznych systemem właściwym do przekazywania przez jednostkę samorządu terytorialnego regionalnej izbie obrachunkowej:
- projektów uchwał, o których mowa w art. 230 ust. 2,
- uchwał i zarządzeń w sprawie wieloletniej prognozy finansowej,
jest wyłącznie system BeSTi@.
Zaproponowane rozwiązanie bazuje na wykorzystywanych już przez Państwa narzędziach informatycznych, w związku z czym nie pociąga za sobą żadnych dodatkowych kosztów po stronie jednostek samorządu terytorialnego.
Realizację przedmiotowego projektu uzasadniają ugruntowane już obecnie zmiany, które nastąpiły w ostatnich latach w sposobie realizacji niektórych zadań przez podmioty publiczne, a w szczególności postępujące procesy informatyzacji oraz cyfryzacji.
Jednym z elementów projektu jest udostępnienie nadzorowanym jednostkom samorządu terytorialnego możliwości przekazywania do nadzoru uchwał i zarządzeń w formie dokumentu elektronicznego spełniającego wymagania analogiczne do tych, jakie są stawiane aktom prawnym kierowanym do publikacji w Wojewódzkim Dzienniku Urzędowym.
Głównym celem projektu jest uproszczenie sposobu przekazywania uchwał i zarządzeń do nadzoru Izby poprzez wykorzystanie doświadczeń, mechanizmów i narzędzi stosowanych przez Państwa już od 2012 r. przy kierowaniu aktów prawnych do publikacji w Wojewódzkim Dzienniku Urzędowym.
Docelowo - wychodząc naprzeciw zgłaszanym przez jednostki samorządu terytorialnego prośbom - intencją Izby jest także sukcesywne zwiększenie udziału dokumentów elektronicznych w dokumentach przekazywanych między jednostkami samorządu terytorialnego, a Izbą.
W naszej ocenie wdrożenie projektu powinno m.in. skrócić czas uzyskania niezbędnych Państwu opinii m.in. dot. możliwości spłaty kredytu, pożyczki lub wykupu obligacji.
Doświadczenia z dokumentami przedkładanymi Izbie wyłącznie w formie elektronicznej (sprawozdawczość budżetowa oraz wieloletnie prognozy finansowe) pozwalają zakładać, że wdrożenie nowego projektu, podobnie jak wcześniej wymienione, przyczyni się do usprawnienia działalności nie tylko Izby, ale także kierowanych przez Państwa jednostek.
Udział w projekcie jest dobrowolny, w związku z czym uprzejmie prosimy jednostki samorządu terytorialnego zinteresowane przystąpieniem do tego projektu o wypełnienie i przesłanie do Izby (do siedziby w Łodzi) deklaracji przystąpienia do projektu:
Kliknij link aby pobrać wzór deklaracji ... >>>
Poniżej publikujemy najistotniejsze informacje, które umożliwią Państwu zapoznanie się ze sposobem przekazania aktu prawnego do nadzoru Izby. Przed dokonaniem pierwszej wysyłki aktu w formie elektronicznej do nadzoru Izby uprzejmie prosimy o zapoznanie się z poniższym dokumentem:
W ten sposób prosimy przesyłać wszystkie akty podlegające nadzorowi RIO, które jednocześnie podlegają publikacji w Dzienniku Urzędowym Woj. Łódzkiego, pamiętając jednocześnie, że w trakcie pilotażu tj. do 31 sierpnia przekazać należy także wersję papierową zgodnie z właściwością miejscową tzn. albo do siedziby Izby albo do odpowiedniego Zespołu Zamiejscowego.
W ramach pilotażu okazało się, iż sporym problemem jest tworzenie załączników do uchwał budżetowych oraz ich zmian.
W związku z tym, producent systemu eNadzór przygotował instrukcję dla JST, która prezentuje funkcjonalności edytora aktów prawnych, ułatwiające pracę z załącznikami tabelarycznymi.
Kliknij link aby pobrać: "Instrukcja tworzenia uchwały budżetowej" ...>>>
Ponadto, zapraszamy także Państwa do zapoznania się z informacjami dotyczącymi dobrych praktyk w zakresie formatowania dokumentów tekstowych w pakietach biurowych (jak MS Word, OpenOffice), z których następnie przenosicie Państwo uchwały/zarządzenia do edytora aktów prawnych.
Z rozmów przeprowadzonych z jednostkami uczestniczącymi w pilotażu wynika bowiem, iż sposób przygotowania dokumentów ma istotne znaczenie dla czasochłonności przygotowania aktu w formie elektronicznej do publikacji / do nadzoru.
Kliknij link aby pobrać: "Zasady formatowania dokumentów" ...>>>
<nowe> W Edytorze Aktów Prawnych (EAP Legislator) pojawiła się nowa funkcjonalność ułatwiająca dodawanie załączników tabelarycznych sporządzonych w arkuszu kalkulacyjny np. w MS Excel lub Open Office, które stanowią załączniki do różnego rodzaju aktów (np. wykaz udzielanych z budżetu dotacji, środki dla sołectw, zadania inwestycyjne, wzór deklaracji, itp).
W związku z powyższym przedstawiamy Państwu do ewentualnego wykorzystania Instrukcję korzystania z tej formy załączników:
Kliknij link aby pobrać: "Instrukcja korzystania z załączników typu Wyspa - arkusz" ...>>>
W razie pytań lub wątpliwości, a w szczególności w razie braku dostępności odpowiednich opcji do wysyłki aktu do nadzoru modułem komunikacyjnym lub poprzez funkcje Edytora Aktów Prawnych - prosimy o kontakt telefoniczny lub mailowy.Informacji udziela Zastępca Naczelnika WIAS - Adam Głębski
- tel. (42) 636-68-96 wew. 123
- email:
Szanowni Państwo
Regionalna Izba Obrachunkowa w Łodzi informuje, iż od dnia 1 czerwca br. uruchomiona została możliwość przekazywania do nadzoru Izby aktów prawnych także w formie elektronicznej.
Tym samym rozpoczęliśmy drugi etap pilotażowego wdrożenia na terenie woj. łódzkiego projektu e-Nadzór, w ramach którego zapraszamy wszystkie jednostki samorządu terytorialnego.
W pierwszym etapie 46 wybranych jednostek samorządu terytorialnego korzystając z edytora aktów prawnych oraz modułu komunikacyjnego umożliwiającego wysyłkę aktów prawnych do publikacji w Dzienniku Urzędowym Woj. Łódzkiego otrzymało możliwość przekazywania tą samą drogą aktów prawnych do nadzoru Izby.
Przekazano nam tą drogą 460 uchwał i zarządzeń.
W ramach drugiego etapu pilotażu uprzejmie prosimy Państwa o zachowanie następujących zasad:
Zgodnie z art. 230b pkt. 2 ustawy o finansach publicznych systemem właściwym do przekazywania przez jednostkę samorządu terytorialnego regionalnej izbie obrachunkowej:
- projektów uchwał, o których mowa w art. 230 ust. 2,
- uchwał i zarządzeń w sprawie wieloletniej prognozy finansowej,
jest wyłącznie system BeSTi@.
Zaproponowane rozwiązanie bazuje na wykorzystywanych już przez Państwa narzędziach informatycznych, w związku z czym nie pociąga za sobą żadnych dodatkowych kosztów po stronie jednostek samorządu terytorialnego.
Realizację przedmiotowego projektu uzasadniają ugruntowane już obecnie zmiany, które nastąpiły w ostatnich latach w sposobie realizacji niektórych zadań przez podmioty publiczne, a w szczególności postępujące procesy informatyzacji oraz cyfryzacji.
Jednym z elementów projektu jest udostępnienie nadzorowanym jednostkom samorządu terytorialnego możliwości przekazywania do nadzoru uchwał i zarządzeń w formie dokumentu elektronicznego spełniającego wymagania analogiczne do tych, jakie są stawiane aktom prawnym kierowanym do publikacji w Wojewódzkim Dzienniku Urzędowym.
Głównym celem projektu jest uproszczenie sposobu przekazywania uchwał i zarządzeń do nadzoru Izby poprzez wykorzystanie doświadczeń, mechanizmów i narzędzi stosowanych przez Państwa już od 2012 r. przy kierowaniu aktów prawnych do publikacji w Wojewódzkim Dzienniku Urzędowym.
Docelowo - wychodząc naprzeciw zgłaszanym przez jednostki samorządu terytorialnego prośbom - intencją Izby jest także sukcesywne zwiększenie udziału dokumentów elektronicznych w dokumentach przekazywanych między jednostkami samorządu terytorialnego, a Izbą.
W naszej ocenie wdrożenie projektu powinno m.in. skrócić czas uzyskania niezbędnych Państwu opinii m.in. dot. możliwości spłaty kredytu, pożyczki lub wykupu obligacji.
Doświadczenia z dokumentami przedkładanymi Izbie wyłącznie w formie elektronicznej (sprawozdawczość budżetowa oraz wieloletnie prognozy finansowe) pozwalają zakładać, że wdrożenie nowego projektu, podobnie jak wcześniej wymienione, przyczyni się do usprawnienia działalności nie tylko Izby, ale także kierowanych przez Państwa jednostek.
Udział w projekcie jest dobrowolny, w związku z czym uprzejmie prosimy jednostki samorządu terytorialnego zinteresowane przystąpieniem do tego projektu o wypełnienie i przesłanie do Izby (do siedziby w Łodzi) deklaracji przystąpienia do projektu:
Kliknij link aby pobrać wzór deklaracji ... >>>
Poniżej publikujemy najistotniejsze informacje, które umożliwią Państwu zapoznanie się ze sposobem przekazania aktu prawnego do nadzoru Izby. Przed dokonaniem pierwszej wysyłki aktu w formie elektronicznej do nadzoru Izby uprzejmie prosimy o zapoznanie się z poniższym dokumentem:
W ten sposób prosimy przesyłać wszystkie akty podlegające nadzorowi RIO, które jednocześnie podlegają publikacji w Dzienniku Urzędowym Woj. Łódzkiego, pamiętając jednocześnie, że w trakcie pilotażu tj. do 31 sierpnia przekazać należy także wersję papierową zgodnie z właściwością miejscową tzn. albo do siedziby Izby albo do odpowiedniego Zespołu Zamiejscowego.
W ramach pilotażu okazało się, iż sporym problemem jest tworzenie załączników do uchwał budżetowych oraz ich zmian.
W związku z tym, producent systemu eNadzór przygotował instrukcję dla JST, która prezentuje funkcjonalności edytora aktów prawnych, ułatwiające pracę z załącznikami tabelarycznymi.
Kliknij link aby pobrać: "Instrukcja tworzenia uchwały budżetowej" ...>>>
Ponadto, zapraszamy także Państwa do zapoznania się z informacjami dotyczącymi dobrych praktyk w zakresie formatowania dokumentów tekstowych w pakietach biurowych (jak MS Word, OpenOffice), z których następnie przenosicie Państwo uchwały/zarządzenia do edytora aktów prawnych.
Z rozmów przeprowadzonych z jednostkami uczestniczącymi w pilotażu wynika bowiem, iż sposób przygotowania dokumentów ma istotne znaczenie dla czasochłonności przygotowania aktu w formie elektronicznej do publikacji / do nadzoru.
Kliknij link aby pobrać: "Zasady formatowania dokumentów" ...>>>
<nowe> W Edytorze Aktów Prawnych (EAP Legislator) pojawiła się nowa funkcjonalność ułatwiająca dodawanie załączników tabelarycznych sporządzonych w arkuszu kalkulacyjny np. w MS Excel lub Open Office, które stanowią załączniki do różnego rodzaju aktów (np. wykaz udzielanych z budżetu dotacji, środki dla sołectw, zadania inwestycyjne, wzór deklaracji, itp).
W związku z powyższym przedstawiamy Państwu do ewentualnego wykorzystania Instrukcję korzystania z tej formy załączników:
Kliknij link aby pobrać: "Instrukcja korzystania z załączników typu Wyspa - arkusz" ...>>>
W razie pytań lub wątpliwości, a w szczególności w razie braku dostępności odpowiednich opcji do wysyłki aktu do nadzoru modułem komunikacyjnym lub poprzez funkcje Edytora Aktów Prawnych - prosimy o kontakt telefoniczny lub mailowy.Informacji udziela Zastępca Naczelnika WIAS - Adam Głębski
- tel. (42) 636-68-96 wew. 123
- email:
Copyright © 2024 Regionalna Izba Obrachunkowa w Łodzi.