Regionalna Izba Obrachunkowa w Łodzi uprzejmie informuje, że w dniu 20 marca 2015 roku, o godz. 10.00 w sali konferencyjnej Centrum Biznesowego SYNERGIA budynek A w Łodzi, przy ul. Wólczańskiej 128/134 - organizuje szkolenie nt.:


Ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach
– omówienie zmian wprowadzonych do ustawy – aspekty praktyczne



Informujemy, że szkolenie jest płatne.
Należność w kwocie 250,00 zł od osoby prosimy wpłacać na konto wskazane w rachunku wystawionym po szkoleniu.

Zgłoszenia (w załączeniu Formularz zgłoszenia) prosimy przesyłać do dnia 13 marca 2015 roku:
- poprzez formularz zgłoszeniowy dostępny pod adresem: www.szkolenia.lodz.rio.gov.pl
- pocztą elektroniczną na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub
- faksem na numer: (42) 636 74 24

Formularz zgłoszenia »

Uwaga - ilość miejsc ograniczona

Brak pisemnej rezygnacji ze szkolenia najpóźniej na 3 dni przed jego terminem jest równoznaczny z obciążeniem Państwa należnością za szkolenie.
Odwołanie powinno zostać przekazane do Wydziału Informacji Analiz i Szkoleń na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Więcej o tematyce szkolenia w dalszej części artykułu. W trakcie szkolenia omówione zostaną następujące zagadnienia:
1. Zmiana w podejściu do obowiązków realizowanych w nieruchomościach wielolokalowych zabudowanych – obowiązki nałożone na zarządy spółdzielni i zarządców oraz możliwość zawarcia umowy;
2. Umowa pomiędzy podmiotami faktycznie władającymi nieruchomością – przenosząca obowiązki wynikające z ustawy na wybrany podmiot – nowe rozwiązanie, omówienie i skutki wprowadzonej zmiany;
3. Zmiany w zadaniach dotyczących czystości i porządku dotyczące RIPOK, PSZOK, analizy stanu i funkcjonowania systemu gospodarowania odpadami komunalnymi;
4. Zmiany w podejściu do tworzenia i funkcjonowania PSZOK,
5. Zmiana w podejściu do określenia poziomu recyklingu przez ustawodawcę;
6. Nowe wymogi ustawowe dla regulaminów utrzymania czystości i porządku w gminach – omówienie;
7. Rola i znaczenie rozporządzenia Ministra Środowiska w sprawie szczegółowego sposobu zbierania wybranych frakcji odpadów;
8. Zmiany w zakresie art. 5 ustawy nakładającego obowiązki na właścicieli nieruchomości;
9. Zmiany w zakresie odbioru odpadów z terenów zamkniętych ;
10. Zmiana podejścia do określenia wyższych stawek za odbiór odpadów zbieranych i odbieranych w sposób nieselektywny;
11. Zmiana w art. 6c ustawy dotyczącym stosowania działu III Ordynacji podatkowej;
12. Zmiany w zakresie objęcia systemem gospodarowania odpadami nieruchomości niezamieszkałych;
13. Obowiązek organizacji przetargu z art.6d ustawy, a nowa dyrektywa In house;
14. Ustawowe określenie elementów SIWZ i obowiązki które z tego wynikają;
15. Elementy umowy o zamówienie publiczne – zmiana w art. 6f ustawy;
16. Nowy art. 6fa ustawy – zadania gmin w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi;
17. Zmiana w art. 6g ustawy i jej konsekwencje;
18. Zmiana w zakresie powstania obowiązku ponoszenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi – art.6i;
19. Zmiana w zakresie sposobu obliczenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi dla hoteli oraz domków letniskowych i nieruchomości wykorzystywanych na cele wypoczynkowo – rekreacyjne;
20. Sposób ustalania ryczałtowej stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi – art.6j ust. 3c ustawy;
21. Opłata za gospodarowanie odpadami dla nieruchomości zamieszkałych wykorzystywanych do obsługi biurowej działalności gospodarczej;
22. Stawki maksymalne opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi – art. 6k ust. 2a ustawy;
23. Zasady ustalania wyższej stawki opłaty za odpady zbierane i odbierane w sposób nieselektywny;
24. Zasady zwalniania nieruchomości zamieszkałych z obowiązku ponoszenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi;
25. Zasada uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi z „dołu” czy ”z góry”;
26. Termin częstotliwość i tryb uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi;
27. Nowe podejście ustawodawcy do określenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi;
28. Prawa i obowiązki w zakresie deklaracji dla osób zarządzających nieruchomościami wielolokalowymi;
29. Nowa zasada obowiązywania deklaracji na kolejne miesiące roku;
30. Nowa reguła „informacji”, w sytuacji uchwalenia nowej stawki opłaty bez obowiązku składania nowej deklaracji;
31. Elementy wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi – art. 6n ustawy;
32. Elementy decyzji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi i przesłanki ustawowe jej wydania;
33. Uprawnienia organów podatkowych dla organów wykonawczych gmin i zarządów związków międzygminnych;
34. Zaokrąglanie kwoty opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi;
35. Utrata przez organy wykonawcze gmin i związków międzygminnych, statusu organów egzekucyjnych – konsekwencje uchylenia art. 6qa ustawy; możliwość podpisywania porozumień administracyjnych;
36. Wykorzystanie środków z opłaty za gospodarowanie odpadami wyłącznie na cele funkcjonowania systemu gospodarowania odpadami komunalnymi;
37. Nowe możliwości wykorzystania środków pochodzących z opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi;
38. Nowe obowiązki sprawozdawcze i informacyjne gmin w zakresie utrzymania czystości i porządku w gminach
39. Zasady naliczania kar i przesłanki ich wymiaru
40. Wnioski – czyli jak praktycznie spojrzeć na przygotowanie swojej gminy czy związku na zmiany wprowadzone do ustawy

Copyright © 2024 Regionalna Izba Obrachunkowa w Łodzi.

Realizacja strony w oparciu o CMS Joomla: Joomedia