Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Łodzi
z dnia 30 stycznia 2004 roku
w sprawie opinii projektu budżetu wraz z informacją o stanie mienia komunalnego Gminy Gidle na 2004 rok.
Na podstawie art.13 pkt. 3 w związku z art.19 ust.2 ustawy z dnia 07 października 1992 roku o regionalnych izbach obrachunkowych / tekst. jedn. Dz. U. z 2001 r. Nr 55,poz.577 z późn. zm./ - skład orzekający Regionalnej Izby Obrachunkowej w Łodzi:
Wojciech Newereńczuk – przewodniczący,
Paweł Jaśkiewicz – członek,
Bogdan Łągwa – członek,
opiniuje się pozytywnie z uwagami projekt budżetu Gminy Gidle na rok 2004 wraz z informacją o stanie mienia komunalnego wnosząc uwagi zawarte w uzasadnieniu.
Skład orzekający na posiedzeniu w dniu 30 stycznia 2004 roku zbadał następujące dokumenty:
- Zarządzenie Wójta Gminy Gidle Nr 45/2003 z dnia 15 grudnia 2003 roku w sprawie projektu budżetu gminy na rok 2004 oraz informacji o stanie mienia komunalnego.
- Zarządzenie Wójta Gminy Gidle Nr 46/2003 z dnia 18 grudnia w sprawie autopoprawki do projektu budżetu gminy na 2004 rok.
- Projekt uchwały Rady Gminy w Gidlach w sprawie uchwalania budżetu gminy na 2004 rok,
- Plan dochodów i wydatków budżetu gminy na rok 2004,
- Plan przychodów i wydatków związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych gminie na rok 2004,
- Plan nakładów inwestycyjnych na 2004 rok, oraz inwestycji wieloletnich,
- Plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na 2004 rok,
- Plan przychodów i wydatków środka specjalnego,
- Informację o stanie mienia komunalnego.
W wyniku analizy wymienionych dokumentów ustalono, iż projekt budżetu gminy zawiera:
1. Błąd klasyfikacyjny w załączniku Nr 1 wykazano dz. 854 rozdz.85404 przedszkola, winien być dz. 801 rozdz. 80104 , Powyższe zmiany w klasyfikacji budżetowej zawarte są w Rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2003 r Dz.U .Nr 68 poz.634 z późń zm.
2.Błędy rachunkowe – Załącznik Nr 1:
- projekt budżetu na 2004 rok ogółem w/g załącznika Nr 1 jest kwota 8.876.658, natomiast suma poszczególnych działów wynosi 8.877.658,
- dz. 400 – w tym własne, wykazano kwotę 111.000 – kwota z sumowania rozdz. winna być 141.000
3. Niezgodność rozdz.85154 w załączniku Nr 1- (63.000) z załącznikiem Nr2-(60.000) oraz planem wydatków związanych z realizacją „Gminnego Programu Rozwiązywania Problemów alkoholowych” w 2004 roku.(63.000).
4. Błędy rachunkowe - Załącznik Nr 2:
- w dz. 10 -plan na pozostałe wydatki, w rozdz. 01010 plan wydatków ogółem w 2004 roku.
- w dz 700 - plan wydatków ogółem ,
- w dz.750 – plan na pozostałe wydatki, rozdz. 75023 plan wydatków ogółem w 2004 roku,
- w dz.801- plan wydatków ogółem 2004 roku z uwzględnieniem zarządzenia Nr 46/2003 z dnia 18 grudnia 2003,
- rozdz. 60014 plan wydatków ogółem w 2004 roku,Skład Orzekający zwraca uwagę, iż ilość błędów rachunkowych w zasadzie powinna skutkować negatywną opinią do projektu budżetu gminy na 2004 rok
Uwzględniając powyższe nieprawidłowości orzeczono jak w sentencji.
Skład Orzekający zwraca uwagę, że z dniem 1 stycznia 2004 r wchodzą w życie przepisy ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i wolontariacie /Dz.U. Nr 96 poz. 873 / regulujące procedury związane z udzieleniem dotacji dla organizacji pozarządowych oraz przepisy ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. – Przepisy wprowadzające ustawę o działalności pożytku publicznego i wolontariacie / Dz.U. Nr 96 poz. 874, Nr 202 poz. 1956 i 1958 oraz Nr 228 poz.2262./
Opinię Składu Orzekającego o projekcie budżetu powiatu sformułowaną w niniejszej uchwale, stosownie do postanowień zawartych w art.121 ust.2 ustawy o finansach publicznych Starosta obowiązany jest przedstawić przed uchwaleniem budżetu Radzie Powiatu.
Od opinii wyrażonej w niniejszej uchwale na podstawie art.20 ust.1 ustawy o regionalnych izbach obrachunkowych służy Staroście Powiatu odwołanie do pełnego składu Kolegium Izby.