Regionalna Izba Obrachunkowa w Łodzi prezentuje informacje o wykonaniu budżetów JST z terenu woj. łódzkiego za IV kwartał 2010 r. Analiza została opracowana na podstawie sprawozdawczości budżetowej przekazywanej za pośrednictwem systemu BeSTi@. Wykorzystano w niej założenia metodologiczne opracowane przez wszystkie regionalne izby obrachunkowe. Mamy nadzieję że udostępnione Państwu materiały pozwolą przyjrzeć się budżetom Państwa jednostek na tle innych z naszego województwa.
Regionalna Izba Obrachunkowa w Łodzi prezentuje informacje o wykonaniu budżetów JST z terenu woj. łódzkiego za III kwartał 2010 r. Analiza została opracowana na podstawie sprawozdawczości budżetowej przekazywanej za pośrednictwem systemu BeSTi@. Wykorzystano w niej założenia metodologiczne opracowane przez wszystkie regionalne izby obrachunkowe. Mamy nadzieję że udostępnione Państwu materiały pozwolą przyjrzeć się budżetom Państwa jednostek na tle innych z naszego województwa.
Regionalna Izba Obrachunkowa w Łodzi prezentuje informacje o wykonaniu budżetów JST z terenu woj. łódzkiego za II kwartał 2010 r. Analiza została opracowana na podstawie sprawozdawczości budżetowej przekazywanej za pośrednictwem systemu BeSTi@. Wykorzystano w niej założenia metodologiczne opracowane przez wszystkie regionalne izby obrachunkowe. Mamy nadzieję że udostępnione Państwu materiały pozwolą przyjrzeć się budżetom Państwa jednostek na tle innych z naszego województwa.
Regionalna Izba Obrachunkowa w Łodzi prezentuje informacje o zobowiązaniach jednostek samorządu terytorialnego województwa łódzkiego w 2009 roku. Analiza została opracowana na podstawie sprawozdawczości budżetowej przekazywanej za pośrednictwem systemu BeSTi@ oraz sprawozdawczości z operacji finansowych sporządzanej przez samorządowe jednostki organizacyjne z osobowością prawną nadzorowane przez JST województwa łódzkiego.
Zawiera również analizę sytuacji jednostek samorządu terytorialnego woj. łódzkiego w kontekście nowych regulacji, o których mowa w art. 242 oraz 243 ustawy o finansach publicznych. Wyniki tej analizy wskazują na potrzebę lepszego, bardziej precyzyjnego planowania dochodów bieżących oraz wydatków bieżących w celu uniknięcia problemów z możliwością spłat zobowiązań w 2014 r.
Mamy nadzieję że udostępnione Państwu materiały pozwolą przyjrzeć się budżetom Państwa jednostek na tle innych z naszego województwa.
Regionalna Izba Obrachunkowa w Łodzi prezentuje informacje o wykonaniu budżetów JST z terenu woj. łódzkiego za I kwartał 2010 r. Analiza została opracowana na podstawie sprawozdawczości budżetowej przekazywanej za pośrednictwem systemu BeSTi@. Wykorzystano w niej założenia metodologiczne opracowane przez wszystkie regionalne izby obrachunkowe. Mamy nadzieję że udostępnione Państwu materiały pozwolą przyjrzeć się budżetom Państwa jednostek na tle innych z naszego województwa.
Regionalna Izba Obrachunkowa w Łodzi prezentuje informacje o wykonaniu budżetów JST z terenu woj. łódzkiego za IV kwartał 2009 r. Analiza została opracowana na podstawie sprawozdawczości budżetowej przekazywanej za pośrednictwem systemu BeSTi@. Wykorzystano w niej założenia metodologiczne opracowane przez wszystkie regionalne izby obrachunkowe. Mamy nadzieję że udostępnione Państwu materiały pozwolą przyjrzeć się budżetom Państwa jednostek na tle innych z naszego województwa.
Regionalna Izba Obrachunkowa w Łodzi prezentuje informacje o wykonaniu budżetów JST z terenu woj. łódzkiego za III kwartał 2009 r. Analiza została opracowana na podstawie sprawozdawczości budżetowej przekazywanej za pośrednictwem systemu BeSTi@. Wykorzystano w niej założenia metodologiczne opracowane przez wszystkie regionalne izby obrachunkowe. Mamy nadzieję że udostępnione Państwu materiały pozwolą przyjrzeć się budżetom Państwa jednostek na tle innych z naszego województwa.
Regionalna Izba Obrachunkowa w Łodzi prezentuje informacje o wykonaniu budżetów JST z terenu woj. łódzkiego za II kwartał 2009 r. Analiza została opracowana na podstawie sprawozdawczości budżetowej przekazywanej za pośrednictwem systemu BeSTi@. Wykorzystano w niej założenia metodologiczne opracowane przez wszystkie regionalne izby obrachunkowe. Mamy nadzieję że udostępnione Państwu materiały pozwolą przyjrzeć się budżetom Państwa jednostek na tle innych z naszego województwa.
Regionalna Izba Obrachunkowa w Łodzi prezentuje informacje o zobowiązaniach jednostek samorządu terytorialnego województwa łódzkiego w 2008 roku. Analiza została opracowana na podstawie sprawozdawczości budżetowej przekazywanej za pośrednictwem systemu BeSTi@ oraz sprawozdawczości z operacji finansowych sporządzanej przez samorządowe jednostki organizacyjne z osobowością prawną nadzorowane przez JST województwa łódzkiego. Mamy nadzieję że udostępnione Państwu materiały pozwolą przyjrzeć się budżetom Państwa jednostek na tle innych z naszego województwa.
Regionalna Izba Obrachunkowa w Łodzi prezentuje informacje o wykonaniu budżetów JST z terenu woj. łódzkiego za I kwartał 2009 r. Analiza została opracowana na podstawie sprawozdawczości budżetowej przekazywanej za pośrednictwem systemu BeSTi@. Wykorzystano w niej założenia metodologiczne opracowane przez wszystkie regionalne izby obrachunkowe. Mamy nadzieję że udostępnione Państwu materiały pozwolą przyjrzeć się budżetom Państwa jednostek na tle innych z naszego województwa.
Regionalna Izba Obrachunkowa w Łodzi prezentuje informacje o wykonaniu budżetów JST z terenu woj. łódzkiego za IV kwartał 2008 r. Analiza została opracowana na podstawie sprawozdawczości budżetowej przekazywanej za pośrednictwem systemu BeSTi@. Wykorzystano w niej założenia metodologiczne opracowane przez wszystkie regionalne izby obrachunkowe. Mamy nadzieję że udostępnione Państwu materiały pozwolą przyjrzeć się budżetom Państwa jednostek na tle innych z naszego województwa.
Regionalna Izba Obrachunkowa w Łodzi prezentuje informacje o wykonaniu budżetów JST z terenu woj. łódzkiego za III kwartał 2008 r. Analiza została opracowana na podstawie sprawozdawczości budżetowej przekazywanej za pośrednictwem systemu BeSTi@. Wykorzystano w niej założenia metodologiczne opracowane przez wszystkie regionalne izby obrachunkowe. Mamy nadzieję że udostępnione Państwu materiały pozwolą przyjrzeć się budżetom Państwa jednostek na tle innych z naszego województwa.
Regionalna Izba Obrachunkowa w Łodzi prezentuje informacje o wykonaniu budżetów JST z terenu woj. łódzkiego za II kwartał 2008 r. Analiza została opracowana na podstawie sprawozdawczości budżetowej przekazywanej za pośrednictwem systemu BeSTi@. Wykorzystano w niej założenia metodologiczne opracowane przez wszystkie regionalne izby obrachunkowe. Mamy nadzieję że udostępnione Państwu materiały pozwolą przyjrzeć się budżetom Państwa jednostek na tle innych z naszego województwa.
Regionalna Izba Obrachunkowa w Łodzi prezentuje informacje o wykonaniu budżetów JST z terenu woj. łódzkiego za I kwartał 2008 r. Analiza została opracowana na podstawie sprawozdawczości budżetowej przekazywanej za pośrednictwem systemu BeSTi@. Wykorzystano w niej założenia metodologiczne opracowane przez wszystkie regionalne izby obrachunkowe. Mamy nadzieję że udostępnione Państwu materiały pozwolą przyjrzeć się budżetom Państwa jednostek na tle innych z naszego województwa.
Regionalna Izba Obrachunkowa w Łodzi prezentuje informacje o wykonaniu budżetów JST z terenu woj. łódzkiego za IV kwartał 2007 r. Analiza została opracowana na podstawie sprawozdawczości budżetowej przekazywanej za pośrednictwem systemu BeSTi@. Wykorzystano w niej założenia metodologiczne opracowane przez wszystkie regionalne izby obrachunkowe. Mamy nadzieję że udostępnione Państwu materiały pozwolą przyjrzeć się budżetom Państwa jednostek na tle innych z naszego województwa.
Zobowiązania jednostek samorządu terytorialnego województwa łódzkiego z tytułu zaciągniętych kredytów, pożyczek, wyemitowanych papierów wartościowych oraz z tytułu wymagalnych zobowiązań wg stanu na 31 grudnia 2007 r. wynosiły 1 707 325 tys. zł i wzrosły w stosunku do ubiegłego roku o 85 006 tys. zł , tj. o 5,2%.
Rok 2007 jest kolejnym rokiem wzrostu zobowiązań. Tendencja wzrostowa obejmuje niemal wszystkie szczeble samorządu, z wyjątkiem województwa samorządowego (którego zobowiązania zmniejszyły się z 58 838 tys. zł w 2006 roku do 39 493 tys. zł w 2007, tj. o 32,9%). Najbardziej wzrosły zobowiązania miast na prawach powiatu (o 8,3%), następnie powiatów (o 5,7%). Wzrost zobowiązań gminnych był 4,8-procentowy, ale w typach gmin tempo wzrostu była zróżnicowane: od 3,3% w gminach miejsko-wiejskich do 7,1% w gminach wiejskich.
Zobowiązania jednostek samorządu terytorialnego województwa łódzkiego z tytułu zaciągniętych kredytów, pożyczek i wyemitowanych papierów wartościowych oraz z tytułu wymagalnych zobowiązań wg stanu na 31 grudnia 2005 r. wynosiły 1 369 147 tys. zł i wzrosły w stosunku do ubiegłego roku o 93 117 tys. zł, tj. o 7,3%.
Rok 2005 jest kolejnym rokiem wzrostu zobowiązań. Tendencja wzrostowa obejmuje wszystkie szczeble samorządu z wyjątkiem województwa samorządowego, którego zobowiązania ponownie zmalały (o 14 945 tys. zł, tj. o 25,3%).
Zobowiązania jednostek samorządu terytorialnego województwa łódzkiego z tytułu zaciągniętych kredytów, pożyczek i wyemitowanych papierów wartościowych oraz z tytułu wymagalnych zobowiązań wg stanu na 31 grudnia 2004 r. wynosiły 1 276 029,8 tys. zł i wzrosły w stosunku do ubiegłego roku o 62 188 tys. zł, tj. o 5,1%.
Rok 2004 jest kolejnym rokiem wzrostu zobowiązań. Tendencja wzrostowa obejmuje wszystkie szczeble samorządu z wyjątkiem województwa samorządowego, którego zobowiązania w ostatnim roku zmalały o 17 274 tys. zł, tj. o 22,6%.
W 2001 roku łączne zobowiązania jednostek samorządu terytorialnego województwa łódzkiego wzrosły o 42,7% (o 248 525 tys. zł) w stosunku do poprzedniego roku; w 2002 roku o 30,8% (o 255 816 tys. zł); w 2003 roku o 11,7% (o 127 425 tys. zł), a w 2004 roku o 5,1% (o 62 188 tys. zł). Wyraźnie widoczne jest więc malejące tempo wzrostu kwoty zobowiązań. W poszczególnych szczeblach samorządu i typach gmin tempo wzrostu zobowiązań w 2004 roku jest bardzo różne: wysokie w gminach wiejskich (35,6%) i powiatach (38,7%), ujemne w gminach miejskich, województwie samorządowym (spadek kwoty zobowiązań).
Wśród miast na prawach powiatu tylko w M. Łodzi wystąpił wzrost zobowiązań. W M. Piotrkowie Trybunalskim i M. Skierniewicach kwoty zobowiązań wliczanych do długu publicznego uległy obniżeniu.
Zobowiązania jednostek samorządu terytorialnego województwa łódzkiego w latach 2000-2003
Zobowiązania jednostek samorządu terytorialnego województwa łódzkiego wg stanu na 31 grudnia 2000 roku wynosiły 582.077 tys. zł. Na koniec 2001 roku kwota zobowiązań zwiększyła się do 830.602 tys. zł, na koniec 2002 roku do 1.086.417 tys. zł, zaś na koniec 2003 roku do 1.213.842 tys. zł.
(...)
Zobowiązania jednostek samorządu terytorialnego województwa łódzkiego w 2003 roku
Zobowiązania jednostek samorządu terytorialnego województwa łódzkiego z tytułu zaciągniętych kredytów, pożyczek i wyemitowanych papierów wartościowych oraz z tytułu wymagalnych zobowiązań wg stanu na 31 grudnia 2003 r. wynosiły 1.213.842 tys. zł i wzrosły w stosunku do ubiegłego roku o 127.425 tys. zł, tj. o 11,7%.
Nadal więc zobowiązania jst wykazują tendencję wzrostową - jest to tendencja obejmująca wszystkie szczeble samorządu - chociaż widoczne jest coraz wolniejsze tempo wzrostu kwoty zobowiązań.
(...)
Zobowiązania jednostek samorządu terytorialnego województwa łódzkiego z tytułu zaciągniętych kredytów, pożyczek i wyemitowanych papierów wartościowych oraz z tytułu wymagalnych zobowiązań wg stanu na 31 grudnia 2006 r. wynosiły 1 622 319 tys. zł i wzrosły w stosunku do ubiegłego roku o 253 172 tys. zł, tj. o 18,5%.
Rok 2006 jest kolejnym rokiem wzrostu zobowiązań. Tendencja wzrostowa obejmuje wszystkie szczeble samorządu. Najbardziej wzrosły zobowiązania samorządowego województwa łódzkiego (o 33,0%), najmniej zobowiązania powiatów (o 14,1%). Zobowiązania gmin wzrosły o 21,1%.
W 2001 roku łączne zobowiązania jednostek samorządu terytorialnego województwa łódzkiego wzrosły o 42,7% (o 248 525 tys. zł) w stosunku do poprzedniego roku; w 2002 roku o 30,8% (o 255 816 tys. zł); w 2003 roku o 11,7% (o 127 425 tys. zł), w 2004 roku o 5,1% (o 62 188 tys. zł), w 2005 roku o 7,3% (o 93 117 tys. z), a w 2006 roku o 18,5% (o 253 172 tys. zł).