Szanowni Państwo,

 
Regionalna Izba Obrachunkowa w Łodzi biorąc pod uwagę obecną sytuację epidemiczną zwraca się z prośbą o kierowanie przez jednostki samorządu terytorialnego korespondencji adresowanej do Izby wyłącznie w formie elektronicznej. Jest to w chwili obecnej najbezpieczniejsza forma komunikacji, służąca ograniczeniu rozprzestrzeniania się wirusa COVID-19.

Jednocześnie przypominamy, iż uchwały Składów Orzekających oraz uchwały Kolegium Izby wysyłane są w formie elektronicznej i kierowane na Państwa skrzynki korespondencyjne znajdujące się na dwóch platformach elektronicznych:

W celu ułatwienia komunikacji elektronicznej przedstawiamy poniżej materiały pomocnicze, które w naszej ocenie mogą ułatwić Państwu przygotowanie i przekazanie dokumentów w odpowiedniej postaci.
 

Uchwały i zarządzenia kierowane do nadzoru

(za wyjątkiem uchwał i zarządzeń w sprawie WPF przekazywanych systemem BeSTi@)

Powyższe akty należy sporządzać w edytorze aktów prawnych, następnie podpisać kwalifikowanym podpisem elektronicznym oraz wysłać do nadzoru Izby korzystając z mechanizmów analogicznych jak przy wysyłce uchwał do publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Łódzkiego – wybierając jako adresata:

Regionalną Izbę Obrachunkową w Łodzi.

 

Poniżej publikujemy aktualną instrukcję:

Uchwał i zarządzeń przekazanych w powyższy sposób NIE NALE¯Y przekazywać w formie papierowej, ani w żaden inny dodatkowy sposób.
 
W związku z tym, że praca z załącznikami do uchwał i zarządzeń zmieniających budżet zwykle nastręcza dużo problemów i jest jedną z przyczyn przekazywania tego rodzaju aktów do nadzoru izby w formie papierowej przypominamy Państwu o funkcjonalnościach edytora aktów prawnych, ułatwiających pracę z załącznikami tabelarycznymi:

 

Ponadto, zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi dobrych praktyk w zakresie formatowania dokumentów tekstowych w pakietach biurowych (jak MS Word, OpenOffice), z których następnie przenosicie Państwo uchwały/zarządzenia do edytora aktów prawnych.
Jak pokazują wieloletnie doświadczenia sposób przygotowania dokumentów przenoszonych następnie do edytora aktów prawnych ma istotne znaczenie dla czasochłonności przygotowania aktu w formie elektronicznej do publikacji / do nadzoru.

 

Sprawozdanie z wykonania budżetu za 2021 r.

 

Sprawozdanie z wykonania budżetu jest dokumentem, który podlega publikacji w wojewódzkim dzienniku urzędowym zgodnie z art. 13 pkt 7 ustawy o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych z dnia 20 lipca 2000 r., co w praktyce oznacza, że również musi zostać sporządzone z wykorzystaniem edytora aktów prawnych, opatrzone właściwym podpisem elektronicznym oraz wysłane do publikacji.
Biorąc powyższe pod uwagę zwracamy się do Państwa z prośbą o przekazywanie tych sprawozdań w formie elektronicznej poprzez Urzędową Pocztę Elektroniczną (do komunikacji z Redakcją Wojewódzkiego Dziennika Urzędowego oraz Regionalną Izbą Obrachunkową).

 

Pozostała korespondencja w zakresie działalności nadzorczej i opiniodawczej Izby

  • wnioski o wydanie opinii o możliwości spłaty kredytu, pożyczki oraz innych zobowiązań zaliczanych do tytułu dłużnego,
  • wnioski o udzielenie wyjaśnienia w sprawach dotyczących stosowania przepisów o finansach publicznych,
  • inne pisma

 
Wnioski i pisma w powyższych sprawach należy przekazywać poprzez e-PUAP na skrzynkę:

/RIOLODZ/SkrytkaESP

 

Jednakże należy zwrócić szczególną uwagę na to aby załączane dokumenty były opatrzone właściwymi podpisami elektronicznymi.
Zwracamy uwagę, iż samo podpisanie treści przesyłki profilem zaufanym nie jest wystarczające aby załączniki do takiej przesyłki miały charakter dokumentu.
Załączniki do przesyłek wysłanych poprzez e-PUAP również muszą zawierać kwalifikowany podpis elektroniczny reprezentanta właściwego organu – dlatego też preferowanym formatem załączników zawierających pisma, wnioski, informacje itp. jest PDF zawierający podpis elektroniczny w formacie PaDES.

 
W sprawach mniejszej wagi, w ramach bieżącego uzgadniania spraw korespondencja może być przekazywana pooprzez zwykłą pocztę elektroniczną na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

W razie ewentualnych pytań dotyczących powyższych spraw można kontaktować się z Wydziałem Analiz, Informacji i Szkoleń:
42 306 70 60 w. 123
 

Copyright © 2024 Regionalna Izba Obrachunkowa w Łodzi.

Realizacja strony w oparciu o CMS Joomla: StudioAlfa.pl