Szkolenie poprowadzi Pan Krzysztof Puchacz – prawnik, specjalista z zakresu finansów publicznych, kontroli zarządczej, zamówień publicznych oraz odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, ceniony trener w wielu jednostkach sektora finansów publicznych, wykładowca, autor wielu publikacji z zakresu zamówień publicznych i kontroli finansowej oraz wielu artykułów w prasie fachowej, stały współpracownik miesięcznika „Przetargi publiczne”.
W dniu 19 października weszła w życie ustawa o zmianie ustawy - Prawo zamówień publicznych, wprowadzająca do systemu zamówień publicznych zmiany dotyczące między innymi pozacenowych kryteriów oceny ofert. Celem ustawodawcy jest podkreślenie wagi tzw. korzyści ekonomicznej, która powinna być brana przez zamawiającego podczas wyboru ofert. Zamawiający chcąc profesjonalnie zamówić korzystną ekonomicznie dostawę, usługę lub robotę budowlaną musi odpowiednio przygotować tzw. cztery filary specyfikacji istotnych warunków zamówienia: opis przedmiotu zamówienia, warunki udziału w postępowaniu, kryteria oceny ofert i wzór umowy z wykonawcą. Konsekwencja oraz właściwie zastosowana wiedza pozwalają na zminimalizowanie uzyskania oferty niesatysfakcjonującej zamawiającego z punktu widzenia jego oczekiwań.
Szczegółowy program szkolenia:
1. Warunki udziału w postępowaniu a kryteria oceny ofert:
- zakres uprawnień zamawiającego w zakresie konstruowania warunków udziału w postępowaniu;
- warunek udziału w postępowaniu, jako instrument badania zdolności wykonawcy do wykonania zamówienia;
- powiązanie warunku udziału w postępowaniu z opisem przedmiotu zamówienia;
- warunek udziału w postępowaniu a kryteria oceny ofert w przypadku zamawiania usług niepriorytetowych.
2. Opis przedmiotu zamówienia a kryteria oceny ofert:
- granica pomiędzy zakazanym ograniczaniem konkurencji a legalnym opisaniem przedmiotu zamówienia z uwzględnieniem wysokich standardów uzasadnionych potrzebą zamawiającego;
- prawo opcji, jako instrument elastycznego kształtowania zakresu świadczenia wykonawcy;
- próbki;
- dokumenty potwierdzające, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania zamawiającego;
- testy i prezentacje, jako element weryfikacji przedmiotu zamówienia na etapie oceny i badania ofert;
- odpowiednie przygotowanie dokumentacji projektowej przy zamawianiu robót budowlanych.
3. Kryteria oceny ofert.
- nowe zasady konstruowania kryteriów oceny ofert po 19.10.2014 r.;
- warsztaty konstruowania kryteriów oceny ofert (koszty w cyklu życia, jakość, funkcjonalność, termin realizacji, wartość techniczna itp.)
- rozszerzenie zakresu świadczenia wykonawcy w ramach kryteriów oceny ofert,
- kryteria mierzalne i niemierzalne.
- weryfikacja kryteriów oceny ofert na podstawie dokumentów lub próbek w tym omówienie możliwości ich uzupełniania.
4. Wzór umowy z wykonawcą a kryteria oceny ofert.
- wzór umowy, jako instrument do zabezpieczenia interesów zamawiającego w aspekcie realizacji przedmiotu zamówienia zgodnie z wymogami zamawiającego;
- „mapa świadczeń” wykonawcy z określeniem zasad weryfikacji prawidłowości ich realizacji i sankcji za nieprawidłowe ich zrealizowanie;
- kary umowne i odszkodowania;
- zabezpieczenie należytego wykonania umowy a potrącanie z faktur;
- zasady weryfikacji i oceny sposobu realizacji świadczenia wykonawcy;
- odbiory, weryfikacje, sankcje;
- zapisy obniżające ryzyko niewywiązania się wykonawcy ze świadczeń objętych punktacją w ramach oceny kryteriów oceny ofert.
Informujemy, że szkolenie jest płatne.
Należność w kwocie 250,00 zł od osoby prosimy wpłacać na konto wskazane w rachunku wystawionym po szkoleniu.
Zgłoszenia (w załączeniu Formularz zgłoszenia ») prosimy przesyłać do dnia 15 kwietnia 2015 roku:
- poprzez formularz zgłoszeniowy dostępny pod adresem: www.szkolenia.lodz.rio.gov.pl
- pocztą elektroniczną na adres:
- faksem na numer: (42) 636 74 24
Uwaga - ilość miejsc ograniczona
Brak pisemnej rezygnacji ze szkolenia najpóźniej na 3 dni przed jego terminem jest równoznaczny z obciążeniem Państwa należnością za szkolenie. Odwołanie powinno zostać przekazane do Wydziału Informacji Analiz i Szkoleń na adres e-mail: