Regionalna Izba Obrachunkowa w Łodzi uprzejmie informuje, że w dniach: 10-11 maja 2012 roku, w Kompleksie Rekreacyjno – Wypoczynkowym „Zielony Gościniec”, Włodzimierzów, ul. Zdrowie 43 (www.zielony-gosciniec.pl) - organizuje szkolenie/seminarium – w formie warsztatów - pt.


Udzielenie zamówień publicznych w warunkach kolejnych zmian ustawy – Prawo zamówień publicznych
Odpowiedzialność dyscyplinarna pracowników zamawiającego.



Planowane rozpoczęcie zajęć w dniu 10 maja o godz. 11.00 – zakończenie w dniu 11 maja około godz. 14,00. Szczegółowy harmonogram przekazany zostanie osobom zakwalifikowanym do uczestnictwa.

Seminarium skierowane jest do :

  • pracowników jednostek sektora finansów publicznych zajmujących się problematyką zamówień publicznych jako pracą podstawową
  • osób związanych z udzielaniem zamówień w związku z wykonywaną funkcją
  • członków komisji przetargowych


W trakcie seminarium omówione zostaną praktyczne konsekwencje dotychczasowych nowelizacji ustawy – Prawo zamówień publicznych.

Omówiona zostanie przygotowywana kolejna nowelizacja ustawy (tak zw. nowelizacja "obronna") - w zakresie dotyczącym ogółu zamawiających, w tym w szczególności odnoszących się do zmian zasad udzielania zamówień publicznych.

Omówione zostaną skutki – dla kierowników jednostek , jak również dla pracowników tych jednostek - zmiany ustawy o odpowiedzialności z tytułu naruszenia dyscypliny finansów publicznych ( ustawa weszła w życie 12 lutego 2012 roku ).

Seminarium prowadzone będzie w formie warsztatów poprzedzonych wykładami wprowadzającymi, w trakcie których istnieje możliwość zadawania pytań w dowolnym – wybranym przez słuchaczy momencie.

Czas trwania – 2 dni szkoleniowe ( w pierwszym dniu 7 godzin, w drugim 6 godzin lektorskich)

Ramowa zawartość tematyczna seminarium:

Dzień pierwszy:
  1. Wykład wprowadzający, w trakcie którego przedstawione zostaną następujące zagadnienia:

  • praktyczne konsekwencje zdefiniowania pojęcia: „postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego”
  • konsekwencje wprowadzenia krajowego wykazu usług nie priorytetowych
  • zmiany w zakresie podmiotowym stosowania ustawy– w szczególności dotyczące korekty art. 3 ustawy,
  • zmiany w zakresie przedmiotowym stosowania ustawy– w szczególności w zakresie ustalania wartości przedmiotu zamówienia,
  • korekty stosowania ustawy w zakresie udzielania zamówień na usługi – w szczególności ograniczające stosowanie trybu z wolnej ręki. Stanowisko UZP w sprawie stosowania trybu zapytania o cenę,
  • zmiany w zakresie publikacji wstępnych ogłoszeń informacyjnych,
  • zmiany w przepisach określających spełnienie warunków podmiotowych udziału w postępowaniu,
  • możliwość polegania wykonawcy na zdolnościach finansowych innych podmiotów oraz ich wiedzy i doświadczeniu, a także potencjale kadrowym i technicznym,
  • korekty przepisów dotyczących opisu przedmiotu zamówienia,
  • wyjaśnianie treści specyfikacji,
  • terminy składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub składania ofert,
  • korekty przepisów dotyczących zwrotu wadium,
  • korekty przepisów dotyczących udzielenia zamówień w trybie z wolnej ręki,
  • przepisy dotyczące zawiadamiania wykonawców o wynikach postępowania,
  • okoliczności unieważniania postępowania,
  • przepisy dotyczące zawierania i zmian umów,
  • procedura unieważniania umów,
  • zaliczki na poczet wykonania zamówienia– procedury udzielenia i rozliczania,
  • zmiany dotyczące funkcjonowania środków ochrony prawnej – konsekwencje likwidacji instytucji protestu, terminy na wniesienie odwołania, procedury informacyjne, odpowiedź na odwołanie, przystąpienie i opozycja, zmiany w zakresie funkcjonowania KIO
  • kary finansowe dla zamawiających,
  • konsekwencje zaostrzania reguł pozwalających na wykluczanie wykonawcy z postępowania


  1. Zajęcia warsztatowe obejmujące:

  • symulację przebiegu kontroli postępowania o zamówienie publiczne na roboty budowlane prowadzone z udziałem środków unijnych,
  • symulację przebiegu postępowania przed KIO w związku ze złożonym odwołaniem


W trakcie trwania zajęć warsztatowych – prowadzonych przy udziale dwóch trenerów – słuchacze aktywnie uczestniczyć będą w przygotowaniu uwag do treści protokołu kontroli, odpowiedzi na wystąpienie pokontrolne oraz w przygotowaniu stanowiska zamawiającego w postępowaniu odwoławczym.

Dzień drugi:
  1. Wykład wprowadzający w trakcie którego omówione zostaną główne tezy nowelizacji ustawy o odpowiedzialności z tytułu naruszenia dyscypliny finansów publicznych, szczególnie w zakresie:

  • rozszerzenia kręgu osób ponoszących odpowiedzialność dyscyplinarną o pracowników zamawiającego,
  • odpowiedzialności członków komisji przetargowej,
  • zmiany katalogu czynów stanowiących naruszenie dyscypliny finansów publicznych przy udzieleniu zamówień,
  • odpowiedzialności kierownika jednostki za zaniedbania w zakresie kontroli zarządczej – w części odnoszącej się do problematyki związanej z postępowaniem o zamówienie publiczne.

  1. Zajęcia warsztatowe:

Symulacja przebiegu czterech posiedzeń komisji orzekającej w sprawach o naruszenie dyscypliny finansów publicznych:
  • w sprawie dotyczącej problematyki opisu przedmiotu zamówienia, szacowania jego wartości i podziału przedmiotu zamówienia na części skutkujące udzieleniem zamówienia bez stosowania ustawy PZP
  • w sprawie dotyczącej formułowania warunków udziału wykonawców w postępowaniu skutkującym zaniechaniem wykluczenia oferentów
  • w sprawie dotyczącej formułowania kryteriów oceny ofert skutkujące łamaniem zasady równego traktowania wykonawców
  • w sprawie niedopuszczalnej zmiany umowy o udzielenie zamówienia publicznego.


Materiały szkoleniowe przygotowane zostaną w formie pokazu slajdów – z możliwością przekazania uczestnikom - po zakończeniu seminarium drogą elektroniczną .

Zgłoszenia prosimy przesyłać do dnia 26 kwietnia 2012 roku:
- poprzez formularz zgłoszeniowy dostępny pod adresem: www.lodz.rio.gov.pl/szkolenia
lub
- pocztą elektroniczną (w załączeniu: Formularz zgłoszenia) na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
lub
- fax-em na nr (42) 636 74 24

Informujemy, że szkolenie jest płatne.
Koszt udziału w seminarium – 800,00 zł./osoba obejmuje: zakwaterowanie w pokoju dwuosobowym, dwa obiady, śniadanie, kolację, przerwy kawowe.

Należność w kwocie 800,00zł. od osoby prosimy wpłacać na konto wskazane w rachunku wystawionym po szkoleniu.
Brak pisemnej rezygnacji ze szkolenia najpóźniej na 5 dni przed jego terminem jest równoznaczny z obciążeniem Państwa należnością za szkolenie. Odwołanie powinno zostać przesłane na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Informujemy, że z uwagi na ograniczoną liczbę miejsc o zakwalifikowaniu do udziału w seminarium decydować będzie kolejność zgłoszeń.

Copyright © 2024 Regionalna Izba Obrachunkowa w Łodzi.

Realizacja strony w oparciu o CMS Joomla: Joomedia